Ocena obciążeń w odcinku szyjnym kręgosłupa podczas użytkowania gogli do wirtualnej rzeczywistości Evaluation of loads in cervical spine while using virtual reality headset system
Celem niniejszej pracy było określenie obciążeń układu szkieletowo-mięśniowego w obrębie odcinka szyjnego kręgosłupa podczas korzystania z gogli służących do projekcji wirtualnej rzeczywistości. Obliczenia numeryczne przeprowadzono wykorzystując zmodyfikowany model FreePosture w środowisku AnyBody Modeling System. Przeprowadzone symulacje pozwoliły na wyznaczenie reakcji w stawach międzykręgowych odcinka szyjnego kręgosłupa, momentów od sił zewnętrznych działających na połączenia kręgów oraz wartości sił mięśniowych.
The article presents load simulation in cervical spine while moving with Oculus Rift System. The researches were done by a modified FreePosture in AnyBody program. The researches had to lay down a minimum and maximum load on the cervical spine while using the VR headset system and without it. The simulation was done for upright and tilted position in two different plane.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00