Strategia społecznej odpowiedzialności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie projektu "Zwiększanie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu"
Strategia społecznej odpowiedzialności w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie projektu "Zwiększanie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu" The strategy of social responsibility in the sector of small and medium-sized enterprises on the example of the project "Increasing the competitiveness of regions through corporate social responsibility"
Aspekty dotyczące praw człowieka, standardów pracy, ochrony środowiska czy etycznych zasad rynkowych stają się wyznacznikami dla różnych grup podmiotów gospodarczych. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR – Corporate Social Responsibility) staje się praktyką coraz większej grupy przedsiębiorców. Ze względu na korzyści, jakie płyną dla środowiska
i społeczeństwa należałoby specjalnie premiować te przedsiębiorstwa, które chcą wdrażać rozwiązania CSR w swoich działaniach. Celem artykułu było ukazanie zainteresowania podmiotów gospodarczych wdrażaniem praktyk i różnorodnego podejścia do zasad społecznej odpowiedzialności w biznesie w sektorze MSP. Wykorzystano dane Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości opracowane w ramach projektu „Zwiększanie konkurencyjności regionów poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu” w latach 2012–2015. Projekt i zainteresowanie nim przedsiębiorców z sektora MSP jest przesłanką w identyfikowaniu stopnia zaangażowania polskich firm w politykę CSR. Analiza przykładów podmiotów gospodarczych,
które brały udział w projekcie, wykazała, że wdrażanie zasad CSR w sektorze MSP najczęściej występowało w obszarach pracownicy i środowisko naturalne. Z kolei działania w obszarze rynek i społeczeństwo występowały jako planowane lub w fazie rozwoju.
Aspects regarding human rights, labor standards, environmental or ethical rules of the
market have become benchmarks for different groups of operators. Corporate Social Responsibility
(CSR – Corporate Social Responsibility) is becoming a growing practice group of entrepreneurs.
Due to the benefits that flow to the environment and society should be specifically to reward those
companies that want to implement solutions of CSR in their activities. The aim of the article was
to show the interest of traders implementation of practices and diverse approach to the principles
of social responsibility in business in the SME sector. To write an article based on data of the Polish
Agency for Enterprise Development under the project “Enhancing the competitiveness of regions
through corporate social responsibility” in 2012–2015.
Design and interest in it, entrepreneurs from the SME sector is a prerequisite in identifying the
degree of involvement of Polish companies in CSR policies. Analysis of examples of operators who
participated in the project showed that the implementation of the principles of CSR in the SME sector
most frequently occurred in the areas of workers and the environment. In contrast, activities in the
area of market and society occurred as planned or under development.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00