Celem pracy było określenie w jakim stopniu wprowadzenie szafek w instytucjach szkolnych wpływa na prawidłowość rozwoju układu kostno-stawowego u dzieci w wieku szkolnym. Za cel drugorzędny określono ocenę wpływu przeciążeń wynikających ze zbyt ciężkiego plecaka szkolnego na rozwój wad postawy u dzieci. W pracy powyższe cele powiązano z analizą aktywności fizycznej wykazywaną przez dzieci, oceną stopnia nadwagi i warunków związanych z edukacją szkolną, m.in. prawidłowym ułożeniem plecaka szkolnego na plecach, jego ciężarem oraz przyjmowaną pozycją podczas uczenia.
The aim of the study was to determine to what extent the introduction of lockers in school institutions influences the correct development of the skeletal joint system of school children. The secondary aim was to assess the impact of overloads resulting from too heavy a school backpack on the development of postural defects. In this work, the above objectives were linked to the analysis of physical activity reported by children, the assessment of the degree of overweight and the conditions related to school education, including correct placement of school backpack, weight and accepted position during learning.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00