This article deals with the general problems of the secular and postsecular, but mainly with the specific features of Russian cultural and literary development characterized by the conception of the pre–post effect (the imperfect imitation of Western models that leads to new artistic revelations) and by unfinished secularization, the consequence of which is the permanent presence of sacral elements. In Russian literature, there are three stages of postsecularism that are related to romanticism, modernism and postmodernism; these are demonstrated on the examples of two case studies (Bondarev, Vodolazkin). The general characteristics of Russian postsecularism are closely related to
the typical Russian unfinishedness, incompleteness and openness, thus indicating a new development potential that leads to new poetics and constituted artifacts.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00