This paper presents numerical stress analysis of the turbine casing of an aero-engine. To solve the problem, the geometrically complicated numerical model was created. The finite element method was used in computations. In results of nonlinear static analyses performed for both mechanical and thermal load
occurred under operating condition of engine, the stress and deformation contours were generated. High thermal stress gradients were found at the region of casing where fatigue cracks were detected during engine operation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00