Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie roli Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów w zakresie ochrony konsumentów – pasażerów linii lotniczych będących konsumentami w rozumieniu przepisów prawa krajowego. Powyższe zagadnienie zostanie ujęte od strony przepisów prawa umożliwiających organowi podejmowanie stosownej interwencji wobec przewoźników lotniczych oraz od strony praktycznej – dotychczasowych działań opisanych w raportach kontroli przestrzegania praw konsumentów przez przedsiębiorców świadczących usługi przewozu lotniczego.
The article aims to present the role of the Polish competition authority – the President of UOKiK – in protecting the rights of air passengers under Polish law. The paper discusses Polish law that enables the President of UOKiK to take action against air carriers and presents a practical approach to the issue by providing information on current activities described in reports on the inspection of airlines.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00