The following article deals with the representation of Hollywood as a dystopian place, for women in particular, where glamour is a utopian façade for both literal and figurative corruption, where the lifespan of an actress is severely limited and the process of discarding “useless” artists is systemically implemented. My main point of reference will be Donald Wolfe’s 1970 Savage Intruder, one of the lesser known hag horrors. Moreover, I will allude to other films exploring a similar motif, not to mention Angela Carter’s 1977 novel entitled The Passion of New Eve, which also analyzes the falseness of Hollywood and its capacity for dystopia.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00