Development of backfilling material using fly ash by application of chemical injection Podawanie materiału podsadzkowego z popiołów lotnych z iniekcją chemiczną
Lubrication can effectively reduce the needed thrust if a discrete layer of lubricant is maintained between a pipe and the excavated soil. A lower frictional force allows greater jacking lengths to be achieved. The reduction of frictional stress around the pipe strongly affects the efficiency of lubrication injection. The lubricant must be designed to form a layer in the surrounding soil, be pressurized to overcome ground water pressure and stabilize the over-cutting area. The lubricant should also fill the over-cutting area completely to minimize surface settlement. However, for a commercial lubricant to be effective, it has been suggested that ingredients such as sodium and potassium be eliminated. As a result, in order that a lubricant does not lose its function as a support against the overburden pressure of an over-cutting area and to enable a reduction in thrust, a higher quality lubricant which can overcome these problems must be developed as soon as possible. In this paper, in order to examine the characteristics and behaviour of a material developed as a lubricant and backfilling for a deeper strata excavation system such as a pipe jacking, a fundamental investigation is performed and the various results are discussed.
Smarowanie może skutecznie zmniejszyć wymagany nacisk jeśli warstwa smaru jest utrzymana pomiędzy rurą a urobkiem. Niższa siła tarcia pozwala na osiągnięcie większych długości podczas mikrotunelingu. Redukcja naprężeń wokół rury silnie wpływa na efektywność wprowadzania smaru. Smar musi być zaprojektowany w taki sposób, aby tworzyć warstwę w otaczającej glebie, musi być wtłaczany pod ciśnieniem aby pokonać nacisk wód gruntowych oraz stabilizować drążoną powierzchnię. Smar powinien również wypełniać drążoną powierzchnię aby całkowicie zminimalizować osiadanie powierzchni. Jednakże, aby smar komercyjny był efektywny zdecydowano się na eliminację takich składników jak sód czy potas. W efekcie, aby smar nie stracił swojej funkcji jako wsparcie przeciw przed naciskiem nadkładu powierzchni drążonej i uaktywnić redukcję parcia, należy jak najszybciej opracować wyższej jakości smar, który poradzi sobie z wyżej wymienionymi problemami. W celu sprawdzenia charakterystyki i zachowania się materiału stanowiącego smar oraz wypełnienie dla systemu wykopu głębszych warstw jak w przypadku mikrotunelingu, przeprowadzono badania, których wyniki i omówienie znajdują się w poniższym referacie.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00