Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The effect of saving format (”%-off” vs. ”amount-off”) on the change of internal reference price: an empirical study

Tytuł:
The effect of saving format (”%-off” vs. ”amount-off”) on the change of internal reference price: an empirical study
Autorzy:
Hoxha, Yllka
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/970679.pdf
Data publikacji:
2018-09-30
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydział Ekonomiczny
Tematy:
price promotion
saving format
internal reference price
discount level
price
confidence
Źródło:
Współczesna Gospodarka; 2018, 9, 3 (30); 35-46
2082-677X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Recently, price promotion campaigns have been used increasingly in the commercial sector. Since, for marketing specialists, price presentation has a strong impact on consumer perceptions, it is important to organize price promotions that consumers perceive positively. Purpose: The first objective of this study is to examine the effects on the consumer internal reference price of saving formats displayed in %-off as opposed to those expressed as amount-off. The second objective of the paper is to analyse whether the moderating effect of the discount level (low vs. high) and price confidence (low vs. high) will influence the main relationship between saving format and change of internal reference price. Methodology: In order to achieve the objective of the current research, both primary and secondary data were examined. Secondary data were gathered from reliable sources on price promotion, whereas primary data were collected through a survey. Findings: The results of the empirical research give suggestions to retailers as to which format of price promotion to select in order to diminish or avoid drastic reductions of the consumer internal reference price, considering the discount level and consumer characteristics such as price confidence.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies