Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A rule based machine learning approach to the nonlinear multifingered robot gripper problem

Tytuł:
A rule based machine learning approach to the nonlinear multifingered robot gripper problem
Autorzy:
Abu-Zitar, R.
Al-Fahed Nuseirat, A. M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/970099.pdf
Data publikacji:
2005
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Badań Systemowych PAN
Tematy:
zacisk robota
programowanie ewolucyjne
komputerowe uczenie się
robot gripper
nonlinear complementarity problem (NCP)
Evolutionary Programming (EP)
machine learning
nearest-classifier-algorithm
Źródło:
Control and Cybernetics; 2005, 34, 2; 553-573
0324-8569
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this paper, we present a novel method that utilizes the accumulation of knowledge in a rule base for solving the nonlinear frictional gripper problem for both the isotropic and orthotropic cases. The knowledge is discovered and accumulated in a rule base with the aid of a genetic based machine learning mechanism. This machine learning mechanism extracts rules for solving the problem with the help of the Evolutionary Programming [EP) algorithm. The retrievals are done using the nearest-classifier-algorithm. This approach provides online solutions for the problem, and establishes a dynamic and evolving environment that adapts with new and sudden changes on the grip specifications or on the external forces. The resulting grasping forces using the presented method are compared with grasping forces obtained using other methods, such as the Complementarity Problems. The proposed online method could update the needed grasping forces to keep firm grip if the configuration of the forces externally applied to the object is changed. Numerical examples that illustrate the proposed method are presented.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies