Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zasada ekonomiki w komunikacji językowej

Tytuł:
Zasada ekonomiki w komunikacji językowej
Principle of Economy in Linguistic Communication
Autorzy:
Tokarz, Marek
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/968280.pdf
Data publikacji:
1994-09-01
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydział Filozofii
Źródło:
Filozofia Nauki; 1994, 2, 3-4; 37-56
1230-6894
2657-5868
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of the paper is the ways of interpreting messages that are defective either syntactically or semantically. The formal models of communicative events in which such messages are being sent are based on a specially designed situational ontology. A situation is something of the sort of pragram, and it is meant to represent both the context of use and the meaning of an utterance. Five „economy rules” explain why (and how) language is such a user-friendly device, highly tollerant to misuse: slips of the tongue, grammatical incorrectness, mistakes in meaning, etc.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies