This article is an attempt to seek answers to the question of whether so-called hate speech
in the media constitutes a reporting of facts and reflects real social and cultural life or pursues
other aims, for example: the persuasive and manipulative creation of a desired reality innate in the
functioning of a commercial and persuasive media. The author attempts from the axiological perspective
of the media, as well as from the semiological and linguistic perspectives, to answer the
question of what the role of media language is in shaping and promoting real attitudes of hostility
and hatred, and conversely, how cultural and media tendencies shape hate speech in the media. The
author does not analyse the material aspect of language, but rather tries to look critically at certain
trends shaping new forms of media language that bear negative values.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00