The topic of this article is the usage of the metaphor of war in the headlines of articles from
"Ekonomia& Rynek" ("Economy&Market"), a division of the Rzeczpospolita daily, devoted to business
issues. In order to establish the frame of the analysis, the author discusses the cognitive functions
of metaphors (using G. Lakoff and M. Johnson’s study "Metaphors we live" by and other works
devoted to the subject), the functions of the headlines in relation to the text and the usage of the
rhetoric of war in business language. The majority of the paper is dedicated to a detailed analysis of
headlines using the metaphor of war found in the examined sample (a total of 34 in 146 editions of
the "Ekonomia&Rynek" section). In the article, the main elements of these metaphors are described:
commonly used words, parties to the conflict, the nature of the conflict, the temporal dimension
etc. In the final section of the text the author explores the issue of the potential results of the usage
of metaphor of war: both for the readers and the institutions engaged in the conflicts.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00