The article tackles the problem of the existence of algorithms in selected services and the Internet
websites. The interfacing of media is the starting point for this discourse, aimed at presenting
the processes of automatisation in information distribution, the individualisation of messages, and profiling
in websites. The threats resulting from dynamically developing enterprises aimed at providing the website user with artificial intelligence – in terms of both social networks and mobile applications
– are explicated in detail. The examples presented in the article refer to Internet recommendation
systems, e-mail applications, voice assistants, and mechanisms responsible for the functioning
of social networks. Speculations on the algorithms omnipresent on the net lead us to reflect on how
the journalist’s profession will be redefined in the future, since it seems that the role of the journalist
will be to moderate discussion and select the themes to be discussed; it is quite likely, though, that
the themes selected will be compiled by specialised software.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00