Sposoby badania błędów w glottodydaktyce. Przegląd wybranych koncepcji The techniques of error analysis in second language acquisition. A review of methods
Celem niniejszego artykułu jest analiza sposobów badania błędów popełnianych
przez uczących się języków obcych. Przegląd koncepcji umieszczonych w artykule jest oparty na
pracach glottodydaktyków amerykańskich i przedstawia zarazem główne szkoły glottodydaktyki
amerykańskiej – behawioryzm, kognitywizm oraz tzw. szkołę dialogiczną. Autor analizuje zarówno
koncepcje pojęcia błędu w każdej ze szkół, jak i sposoby ich badania.
The aim of the paper is to investigate the methods of error analysis in second language
acquisition. The review of approaches to error analysis is based on the works of American researchers
and at the same time is a short presentation of main schools of second language acquisition
in the United States. The author discusses behaviorism, cognitivism, and the dialogical school. He
takes into consideration not only the concept of error, but also the methods of error analysis.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00