Quand regarder fait lire. Nouveaux défis dans l’enseignement des littératures de langue française. Pluralités européennes, n° 1/27; 18-25 9788323541035
Literature professors, theatre directors and museum curators are faced with two problems: how to arouse the public’s interest in the arts and literature of the past centuries and how to make them intelligible for the present-day audience. For a long time, it was enough to present an interpretation fixed by the academic tradition. Today, the speed at which institutional circumstances evolve allows some to justify resorting to anachronism: starting from the present in order to understand the past. There are not much place left to escape obsolete readings, on the one hand, and to respect historical differences, on the other. That being said, a keen sensitivity to historical and cultural points of contact does not necessarily lead to a purely subjective relativism that runs the risk of sapping any dialogue and destroying the continuity between cultures and ages.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00