W artykule został przedstawiony problem normy wzorcowej w opozycji do normy
użytkowej w nauczaniu języka polskiego jako obcego (jpjo). Analiza kilku, losowo wybranych
podręczników do nauczania jpjo pokazuje, że norma realizowana jest tam rozmaicie. Stąd postulat,
aby zagadnienie to poddać szerszej refleksji glottodydaktycznej i zastanowić się nad rolą obu norm
w nauczaniu jpjo.
The article presents the issue of the difference between standard and common
Polish in glottodidactics. The analysis of a few randomly selected Polish as a foreign language textbooks
shows various approaches to the problem. Therefore, the author concludes that there is a need
to examine the role of both language varieties in teaching Polish as a foreign language.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00