The article draws the attention to, described by Kazimierz Ożóg, symptom of consumptive
Polish language like technical gibberish. Its characteristics comprise amongst other:
using a list of technical parameters of a device, which does not warrant a disclosure of
product benefits and its functionalities; accumulation of foreign names supplemented
with numbers, letter symbols and acronyms; unusual semantic cohesion of words used
for the purpose of exaggeration; technical foreign terminology. Analysed in the article
informational-persuasive language acts directed at modern technology products, are
symptoms of currently popular consumerism, which leads to a creation of promotional
and marketing technical gibberish.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00