The subject of this paper is the analysis of the factors that have the greatest importance
regarding the implementation of the principles of social responsibility in
transnational corporations. International standards for assessing corporate social responsibility
define the framework and guidelines in the evaluation of the corporation
in this regard. From the company's point of view, the involvement in social
activities is used primarily for improving their own image. Companies try to reconcile
the desire for profit with social considerations and environmental protection,
however, this process is very complex. Corporations should carry out these policies
and implement appropriate procedures. Additionally, consumers want to see the use
of the CSR principles in practice, so corporations should measurably help the local
community and/or support social organizations. In this context, the corporation may
serve a wide audience, communities, and have a significant impact on the environment.
The paper will attempt to answer the question regarding which factors affect
the application of CSR in corporations.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00