Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

User interface prototyping. Techniques, methods and tools

Tytuł:
User interface prototyping. Techniques, methods and tools
Prototypowanie interfejsu użytkownika: techniki, metody i narzędzia
Autorzy:
Weichbroth, Paweł
Sikorski, Marcin
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/964182.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Prototyping
User interface
Interfejs użytkownika
Prototypowanie
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2015, 234; 184-198
2083-8611
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Currently, for interactive applications their usability and ergonomics of the user interface (UI) are critical factors for achieving users’ acceptance. Thus, from the perspective of the end-user, success of the entire software development project depends on the quality of the interaction between user and system. Therefore, it is necessary to involve project stakeholders, providing them with the necessary communication tools for the exchange and codification of knowledge. The need to use this kind of tools is especially visible in the software life cycle model, known as prototyping. Based on the literature review and previously conducted research, the authors review, analyse and evaluate available techniques, methods and tools, which support the process of UI prototyping. In this paper, the authors also present a novel model of the UI prototyping process. The main assumption of this model is interactive development of the system prototype and its user interface components, and iterative evaluation by end-users. It is a user-oriented approach in order to ensure that not only expected system functionality will be delivered, but also optimal usability and ergonomics.

Obecnie użyteczność i ergonomia interfejsu użytkownika to krytyczne czynniki akceptacji interaktywnych aplikacji przez ich użytkowników. Zatem z perspektywy użytkownika sukces całego przedsięwzięcia jest uzależniony od jakości zachodzących interakcji pomiędzy nim a systemem. Tym samym niezbędne jest zaangażowanie wszystkich interesariuszy projektu poprzez udostępnienie im niezbędnych narzędzi służących wymianie i kodyfikacji wiedzy. Potrzeba wykorzystania tego typu narzędzi jest szczególnie widoczna w cyklu rozwoju oprogramowania, określanym mianem prototypowania. W oparciu o literaturę i przeprowadzone badania autorzy dokonali przeglądu, analizy i oceny dostępnych technik, metod i narzędzi, aktywnie wspierających proces prototypowania interfejsu użytkownika. Ponadto autorzy zaproponowali również nowy model prototypowania interfejsu użytkownika. Głównym założeniem leżącym u jego podstaw jest interakcyjny rozwój prototypu systemu i komponentów interfejsu użytkownika, gdzie sukcesywnie w kolejnych iteracjach poddawane są one ocenie przez użytkowników końcowych. Zaproponowane podejście można określić jako ukierunkowane na użytkownika, którego celem jest dostarczenie zarówno oczekiwanej funkcjonalności, jak i optymalnej użyteczności i ergonomii w dostępie do niej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies