Środowisko biznesowe charakteryzuje się wzrostem konkurencyjności, postępującą globalizacją rynków oraz wzrostem skali usprawnień technologicznych. Działalność organizacji w tych warunkach staje się bardziej wyrafinowana, co skutkuje między innymi ewolucją usług szkoleniowych. Artykuł podejmuje problem ewaluacji szkoleń na rzecz sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Analizie empirycznej poddano zależność pomiędzy satysfakcją ze szkoleń a zgłaszanymi potrzebami szkoleniowymi, a także pomiędzy wpływem odbytych szkoleń na działalność przedsiębiorstw sektora MSP. Studium opiera się na zastosowaniu pionierskiej metody analitycznej, tzw. RCaRBS (Regression-Classification and Ranking Believe Simplex), która pozwala na analizowanie rozrzuconej próby badawczej przy niekompletnych danych. W części pierwszej artykułu omówiono doświadczenia z zakresu szkoleń w sektorze MSP, w części drugiej przybliżono meandry zastosowanej metody badawczej, zaś w części trzeciej zaprezentowano wyniki przeprowadzonej analizy. Artykuł zamyka dyskusja nad otrzymanymi rezultatami, które wykazały, że właściciele bądź menedżerowie badanych przedsiębiorstw byli w stanie rozpoznać wpływ alternatyw szkoleniowych na wyniki ich działalności.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00