Tytuł pozycji:
Czego mogą się nauczyć od Władysława Witwickiego współcześnie psychologowie?
- Tytuł:
-
Czego mogą się nauczyć od Władysława Witwickiego współcześnie psychologowie?
What Can Modern Psychologists Learn from Władysław Witwicki?
- Autorzy:
-
Bobryk, Jerzy
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/963689.pdf
- Data publikacji:
-
1999-09-01
- Wydawca:
-
Uniwersytet Warszawski. Wydział Filozofii
- Źródło:
-
Filozofia Nauki; 1999, 7, 3-4; 131-143
1230-6894
2657-5868
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is devoted to the evaluation of the ecological alternative in cognitive psychology. The theory of „extended minds” is discussed in this paper as a version of ecological psychology. The authors of the theory of extended mind advocate „active externalism”, based on the active role of the environment in driving cognitive processes. The environment, driving cognitive processes, comprises books, diagrams, language, and other culture products. Władysław Witwicki's psychology and his idea of real presence of persons in cultural products which they create, provide a conceptual framework for the undertaken analysis and evaluation.