The paper shows purposefulness and possiblity of automation of ship propulsion systems, especially those of POD type, intended to be used on four Baltic navigation ships: a containership, ro-ro ship, product tanker, as well as river-sea-going ship, designed within the frame of the Eureka "Baltecologicalship" project. Requirements of ship classification societies, and general ones for modern ship control systems were presented, as well as a review and analysis of currently applied power plant automation systems for diesel- electric ships fitted with podded propulsion drive (POD), were performed. Moreover real ways and possibilities of controlling ship s course and speed were indicated. Information contained in this paper may facilitate selecting appropriate design assumptions for a propulsion control system to be applied on the above mantioned ships.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE W OKRESIE WAKACYJNYM BIBLIOTEKA BĘDZIE FUNKCJONOWAŁA W ZMIENIONYCH GODZINACH::
od 15 do 31 lipca:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna:
9.00 - 15.00
(poniedziałek-piątek)
Czytelnia Działu Zbiorów Specjalnych:
9.00 - 15.00
(poniedziałek-piątek)
od 1 do 31 sierpnia:
BIBLIOTEKA BĘDZIE NIECZYNNA
UWAGA:
Zwrotu wypożyczonych materiałów można dokonać u dyżurującego bibliotekarza w Wypożyczalni Głównej od 9.00 do 15.00.
Na pozycje, których termin zwrotu przypadnie od 1 do 31 sierpnia, wprowadzona zostanie prolongata (nowy termin zwrotu – 6 września).