Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O niektórych aspektach etosu edukacyjnego i konsumpcji

Tytuł:
O niektórych aspektach etosu edukacyjnego i konsumpcji
About some aspects of the educational ethos and consumption
Autorzy:
Futyma, Sławomir
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/962529.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet w Białymstoku. Wydział Pedagogiki i Psychologii
Tematy:
education
consumption
educational ethos
educational market
edukacja
konsumpcja
etos edukacyjny
rynek edukacyjny
Źródło:
Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN; 2016, 1
2353-7914
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł opisuje dokonujące się zmiany w postawie osób „uprawiających naukę”. Zmiany te dotyczą rozumienia, czym jest wiedza, a tym samym, czemu ta wiedza ma służyć. W niniejszym tekście zwraca się uwagę na fakt, iż elementem często decydującym o wartości przekazywanej wiedzy jest czynnik ekonomiczny. Ten nowoczesny utylitaryzm zawłaszczył ludzi wraz z ich ambicjami, umiejętnościami. Stąd w niniejszej refleksji odnajdziemy rozważania dotyczące: wartości wiedzy, postaw ludzi nauki, roli i miejsca edukacji we współczesnym świecie oraz takich czynników, które modyfikują współczesny kształt edukacji i jej funkcjonariuszy, jak: egoizm czy też racjonalność konsumencka.

The article describes the changes in the attitude of scholars. These changes relate to the understanding of what knowledge is, and therefore which purposes this knowledge serves. This text draws attention to the fact that often the decisive element in the value of transferred knowledge is the economic factor. This modern utilitarianism, appropriated people with their ambitions and skills. Thus, in this reflection, we find discussion about the value of knowledge, scholars’ attitudes, the role and place of education in the modern world, and factors that modify the shape of modern education and its officers such as: selfishness or consumer rationality.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies