Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Pamiętam, zdarzyło się to w sobotę rano, około 10”. Fachowe publikacje medyczne oparte na relacjach pacjentów i lekarzy

Tytuł:
„Pamiętam, zdarzyło się to w sobotę rano, około 10”. Fachowe publikacje medyczne oparte na relacjach pacjentów i lekarzy
“I remember it happened to me on a Saturday morning, around 10”. Professional medical publications based on patients’ and doctors’ narratives
Autorzy:
Zabielska, Magdalena
Żelazowska-Sobczyk, Magda
Barański, Jarosław
Okupnik, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/chapters/961290.pdf
Data publikacji:
2019-11-28
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Tematy:
medycyna narracyjna
fachowy dyskurs medyczny
pacjent
Źródło:
Medycyna narracyjna. Opowieści o doświadczeniu choroby w perspektywie medycznej i humanistycznej; 126-141
9788323540755
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego artykułu było zaprezentowanie nowego typu publikacji w międzynarodowych fachowych czasopismach medycznych, w których obierany jest punkt widzenia zarówno pacjenta, jak i innych uczestników procesu diagnozowania i leczenia, przekazywany w formie osobistych opowieści. Autorki pokazały tło ich powstania, tj. wagę samej relacji w życiu człowieka oraz jej znaczenie dla zawodowego rozwoju lekarza, a także rozwój badań narracyjnych w naukach humanistycznych. W artykule został również podkreślony narracyjny charakter samej profesji medycyny oraz zaprezentowane zostały fragmenty konkretnych publikacji opartych na narracjach, w szczególności w kontekście subiektywnego przedstawienia doświadczenia pacjenta i/lub lekarza.

The aim of this paper is to demonstrate a new publication type based on narratives and the backdrop for its development, as well as its importance in the context of both medical education and doctors’ formative process. First, the significance of narrative in human life and the development of narrative studies in the humanities will be discussed. A narrative character of the very profession of medicine will be emphasised as well. Finally, fragments of particular narrative-based publications will be presented, especially in the context of the subjective presentation of patient’s or doctor’s experience, which will be aimed at illustrating how this complement of the perspective may be used in medical education as well as in doctor’s professional development, e.g. through emphasising the importance of the patient’s role.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies