Development of border rural areas in Ukraine based on implementation of regional marketing mechanisms Rozwój przygranicznych obszarów wiejskich Ukrainy na zasadzie implementacji regionalnych mechanizmów marketingowych
The article is devoted to understanding the role of marketing in the development of
Ukrainian rural areas, which are neighbouring with countries of greater economic power – the
EU member states. Such closeness to such neighbour is an opportunity and a threat at the same
time, yet with proper preparations and properly implemented measures it could turn into bilateral
benefit. Marketing of territories, agrarian marketing, diversification of rural economy, modern
national and regional management approaches – that is what Ukrainian rural areas require in
order to prepare them for closer integration with EU, for preserving and deepening of their
development potential. In order to understand these issues the article elaborates them and the
environment in which Ukrainian border rural areas are functioning. Based on this analysis the key
priorities for diversification of the economy of border rural areas are offered, which would aid
forming a complex system of support for the local rural communities in border regions of Ukraine.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00