Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zaangażowane badania jakościowe

Tytuł:
Zaangażowane badania jakościowe
Committed qualitative research in management studies
Autorzy:
Kociatkiewicz, Jerzy
Kostera, Monika
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/956858.pdf
Data publikacji:
2014-01-30
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
nauki zarządzania
nauki społeczne
badania jakościowe
procesy organizowania
management studies
social science
qualitative research
processes of organizing
Źródło:
Problemy Zarządzania; 2014, 1/2014 (45); 9-17
1644-9584
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł podejmuje się refleksji nad tym, czemu i komu służyć mają nauki zarządzania? Ukazane są główne sposoby widzenia roli tych nauk: jako nieaplikacyjna nauka czysta, jako nauka praktyczna oraz jako zaangażowane działanie mające na celu wspólne dobro wszystkich uczestników organizacji i, szerzej, całego społeczeństwa. Przybliżamy ten ostatni punkt widzenia i argumentujemy, iż jest on szczególnie wskazany we współczesnych czasach. Następnie prezentujemy metody jakościowe jako dobrze nadające się do praktykowania badań w ramach tak rozumianych nauk zarządzania oraz główne kryteria wiarygodności i poprawności stosowania tych metod.

This paper is dedicated to a reflection on the topic of purpose and aim of organization and management studies. It presents the three main approaches: management studies regarded as pure science, as a practical discipline, and as an engagement undertaken with the aim of increasing the wellbeing of organizational participants and, in broader terms, of society. We focus on the last perspective and argue for its value, especially in contemporary times. Further, we present qualitative methods as particularly well suited for the practice of such management and organization studies and, finally, we introduce the main criteria of credibility and quality of research undertaken with the use of these methods.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies