Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Slow fashion w przemyśle obuwniczym – percepcja konsumenta i przedsiębiorcy w świetle polityki zrównoważonego rozwoju

Tytuł:
Slow fashion w przemyśle obuwniczym – percepcja konsumenta i przedsiębiorcy w świetle polityki zrównoważonego rozwoju
Slow Fashion in the footwear industry – consumer’s and entrepreneur’s perception of in the light of sustainable development policy
Autorzy:
Olszewski, P. K.
Kwiecień, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/956024.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Przemysłu Skórzanego
Tematy:
slow fashion
percepcja konsumentów i producentów
obuwie
rozwój zrównoważony
Slow Fashion
perception of consumers and producers
footwear
sustainable development
Źródło:
Technologia i Jakość Wyrobów; 2017, 62; 39-52
2299-7989
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono wyniki badań nad percepcją nurtu slow fashion wśród konsumentów (n = 166) i producentów obuwia (n = 17). Znajomość terminu slow fashion jest niewielka w obu badanych grupach (25,5% i 18,1%); termin jest intuicyjnie lecz właściwie interpretowany a idee ruchu są powszechnie akceptowane, aczkolwiek często pozostają w sferze deklaracji. Analiza poglądów i zachowań konsumentów pozwoliła na zbudowanie profilu osoby, która zna i świadomie stosuje zasady ruchu slow fashion, co może być przydatne dla producentów eco-obuwia. Wskazano, w czym producenci widzą atrakcyjność nurtu i jakie dostrzegają zagrożenia. Opisano perspektywy rozwoju nurtu slow fashion w Polsce zarówno w obszarze zachowań konsumenckich jak i działań podejmowanych przez producentów obuwia.

The paper presents the results of research on the perception of Slow Fashion trend among consumers (n = 166) and footwear producers (n = 17). The knowledge of the term slow fashion is small in both groups (25,5% and 18,1%); the term is intuitively but properly interpreted and the ideas of the movement are universally accepted, although they often remain in the sphere of declarations. The analysis of consumer attitudes and behaviours allowed to create a profile of a person who knows and consciously applies the Slow Fashion rules, which may be useful to eco-shoe manufacturers. It was pointed out what is attractive in the trend for manufacturers and what hazards they perceive. Perspectives of Slow Fashion trend in Poland have been described, both in terms of possible consumer behaviour and the future actions taken by footwear manufacturers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies