Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

VIRTUAL REALITY ASSISTED PRONUNCIATION TRAINING (VRAPT) FOR YOUNG EFL LEARNERS

Tytuł:
VIRTUAL REALITY ASSISTED PRONUNCIATION TRAINING (VRAPT) FOR YOUNG EFL LEARNERS
Autorzy:
Alemi, Minoo
Khatoony, Shiva
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/955950.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. IATEFL Poland Computer Special Interest Group
Tematy:
Virtual Reality Assisted pronunciation Training (VRAPT)
pronunciation practice
young EFL learners
Źródło:
Teaching English with Technology; 2020, 20, 4; 59-81
1642-1027
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Technology integration has become increasingly prevalent in language education and technology teaching tools are currently used for English instruction. In line with this trend, it is also believed to be influential in teaching and learning pronunciation. To cast an empirical light on this issue, this study aimed to analyse the influence of Virtual Reality Assisted Pronunciation Training (VRAPT) on pronunciation of young Iranian EFL learners. With respect to this, 18 low-intermediate English language learners (6-12 years old) were invited to take part in the study held in the lab at Sharif University of Technology in Iran. First, their English language pronunciation was measured by a pronunciation pre-test through Speech ace Browser. Next, in a virtual environment, during 10 sessions (each session 90 minutes), the participants received instructions on all of the pronunciation items measured in the test (consists of English vowels like /ɪ/ and /i/ and also vowels of /ʊ/ and /u/) through the Virtual Reality (VR) game administered by a humanoid robot. The results of a paired samples t-test revealed that there was a significant difference between learners’ performance before and after the training sessions. This paper recommends that simulated games within virtual reality could be applied in enhancing pronunciation skills of EFL learners and utilized in helping them to develop native-like pronunciation. It also generates new ways of thinking about VRAPT as an innovative teaching approach and creating an efficient and pleasurable English learning environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies