Our interaction with digital resources is becoming increasingly based on touch, gestures, and now also eye movement. Many everyday consumer electronics products already include touch-based interfaces, from e-book readers to tablets, and from the last personal computers to the GPS system in your car. What implications do these new forms of interaction offer for language learning and teaching? In this short article, I will first consider some of the most recent technological developments for their pedagogic potential, and in particular for their support for embodied and extended cognition. Next, I will offer some suggestions for researching their impact on learning and teaching, as well as ways in which teachers and materials developers can capitalise on these advances in technology to support more interactive and dynamic forms of learning.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00