Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

SIGNIFICANCE OF SOCIAL APPLICATIONS ON A MOBILE PHONE FOR ENGLISH TASK-BASED LANGUAGE LEARNING

Tytuł:
SIGNIFICANCE OF SOCIAL APPLICATIONS ON A MOBILE PHONE FOR ENGLISH TASK-BASED LANGUAGE LEARNING
Autorzy:
Ahmad, Anmol
Farrukh, Fizza
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/955726.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. IATEFL Poland Computer Special Interest Group
Tematy:
Mobile applications
language learning
MALL
English language
Źródło:
Teaching English with Technology; 2015, 15, 2; 94-105
1642-1027
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The utter importance of knowing the English language cannot be denied today. Despite the existence of traditional methods for teaching a language in schools, a big number of children are left without the requisite knowledge of English as a result of which they fail to compete in the modern world. With English being a Lingua Franca, more efforts are mandatory to foster the English language learning abilities. This can be achieved by improving the traditional method of teaching by providing alternative means to ameliorate the effort. Keeping these aspects in view, research is being conducted to evaluate the performance of MOOCs (Massive Open Online Course) and MALL (Mobile Assisted Language Learning) to teach a language. However, this particular research will bring into the limelight a set of social networking applications commonly found in a mobile phone, which can serve as potential English Language Learning tools, due to the versatility of their features. Keeping in view the theories of Mastery Learning, Operant Conditioning, Sense of Community and Task-Based Teaching Principles, the social networking applications will be assessed. Therefore, this descriptive research aims to bring awareness on how the applications can be utilized to enhance task-based learning of English Language.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies