Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

NARRACJA WYLICZENIOWO-REPETYCYJNEGO MODELU WIERSZY JAKO SCENARIUSZY ĆWICZEŃ JĘZYKOWYCH

Tytuł:
NARRACJA WYLICZENIOWO-REPETYCYJNEGO MODELU WIERSZY JAKO SCENARIUSZY ĆWICZEŃ JĘZYKOWYCH
THE NARRATIVE ENUMERATED-REPETITIVE MODEL OF POEM AS A SCENARIO OF LANGUAGE LEARNING EXERCISES
Autorzy:
Ostasz, Maria
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/955697.pdf
Data publikacji:
2016-12-30
Wydawca:
Akademia Pomorska w Słupsku
Tematy:
narracja
wyliczeniowo-repetycyjny model wiersza
scenariusz
paidia
narrative
enumerated-repetitive model of poem
scenario
paideia
Źródło:
Świat Tekstów. Rocznik Słupski; 2016, 14; 189-206
2083-4721
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of my article is to demonstrate the efficiency of the educational enumerated-repetitive or infantile model of poem, which is characteristic for paideia aimed at repetition (ilinx). It should be noted that the enumerated-repetitive narrative is very efficient and effective for both children fun and pedagogically. The selected paideia poems are primarily for improving a speech act, as well as the efficiency of the language in terms of grammar and vocabulary. Paideia poems fit into the psychophysical condition of perceptive of a child – the world portrayed inspires certain phenomenon or roles (mimicry), and the magical power of words (alea) urges (enslave) for repetitive play (ilinx) and competition in their role or filling (agon), and therefore represent scenarios of spontaneous language learning exercises. The poems of Maria Konopnicka, Julian Tuwim or Jan Brzechwa and contemporary poets such as Ludwik Jerzy Kern, Marcin Brykczyński, Anna Edyk-Psut, Urszula Budkiewicz or Łukasz Dębski are paideia scenarios of articulation exercises enriched by semantic fields, realizes the construction of words, etc. So they are excellent proposition of both fun and education – spontaneous language learning exercises.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies