Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

THE APPLICATION OF TECHNOLOGY IN TEACHING GRAMMAR TO EFL LEARNERS: THE ROLE OF ANIMATED SITCOMS

Tytuł:
THE APPLICATION OF TECHNOLOGY IN TEACHING GRAMMAR TO EFL LEARNERS: THE ROLE OF ANIMATED SITCOMS
Autorzy:
Saeedi, Zari
Biri, Aso
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/955486.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. IATEFL Poland Computer Special Interest Group
Tematy:
multimedia
animated sitcom
grammar
grammar teaching
EFL learners
Źródło:
Teaching English with Technology; 2016, 16, 2; 18-39
1642-1027
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Building upon previous research into the effectiveness of using videos for language teaching purposes, this study utilized an English animated situation comedy (sitcom) as an authentic type of multimedia to teach a particular grammatical structure, namely conditional sentences. This study also aimed at investigating the learners’ attitudes toward this approach to grammar instruction. To achieve these purposes, 34 participants were selected and divided into two groups. In the control group (N=17) conditional sentences were taught through the explicit way of teaching grammar whereas the participants of the experimental group (N=17) learned about the conditional sentences through exposure to the animated sitcom. The results pointed to the effectiveness of using the aforementioned animated sitcom in teaching conditional sentences. Moreover, students showed a positive attitude to the animated sitcom as well as its use in teaching conditional sentences. The findings of this study have implications for L2 learners, encouraging them to change their view of grammar and looking at it from a more communicative perspective.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies