Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A STUDY INTO THE IMPACT OF THE CHOICE OF COGNITIVE AND META-COGNITIVE STRATEGIES AND PODCASTS ON VOCABULARY GAIN AND RETENTION LEVELS IN THE TELEGRAM-BASED E-LEARNING CONTEXT

Tytuł:
A STUDY INTO THE IMPACT OF THE CHOICE OF COGNITIVE AND META-COGNITIVE STRATEGIES AND PODCASTS ON VOCABULARY GAIN AND RETENTION LEVELS IN THE TELEGRAM-BASED E-LEARNING CONTEXT
Autorzy:
Elekaei, Atefeh
Tabrizi, Hossein Heidari
Chalak, Azizeh
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/955415.pdf
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. IATEFL Poland Computer Special Interest Group
Tematy:
e-learning
cognitive strategy
meta-cognitive strategy
vocabulary gain
podcasts
vocabulary retention
Źródło:
Teaching English with Technology; 2020, 20, 2; 98-117
1642-1027
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Forming synchronous and asynchronous learning networks utilizing internet has been simplified by new technologies. The present study investigated the effects of learners’ choice of cognitive and meta-cognitive strategies on vocabulary gain and retention levels in the e-learning context. 180 participants took part in this study and 120 audio podcasts plus still and animated pictures were presented to the participants in the Telegram channel. 23 strategy items on a 5-point Likert scale were presented to the participants by means of a voting robot system on the main page of the channel after the treatment. Additionally, an immediate as well as a delayed vocabulary posttest in the form of multiple-choice were administered, separately. Four one-way ANOVAs were run in order to answer the questions. The results revealed that the choice of cognitive strategy significantly affected the level of vocabulary gain and retention. In other words, learners who applied more cognitive strategies had higher levels in vocabulary gain and retention. However, the choice of meta-cognitive strategy had no considerable influence on vocabulary gain and retention.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies