Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Telewizyjne Opowieści Transformacyjne – między misją a rozrywką. Analiza retoryczna przekazu gatunku makeover show

Tytuł:
Telewizyjne Opowieści Transformacyjne – między misją a rozrywką. Analiza retoryczna przekazu gatunku makeover show
Television Transformational Stories – between mission and entertainment. Analysis of speech communication in television makeover show.
Autorzy:
Siwek, Jarosław
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/954365.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Katedra Italianistyki. Polskie Towarzystwo Retoryczne
Tematy:
transformacja
metamorfoza
misja
rozrywka
perswazja
retoryka
hybrydyzacja mediów
transformation
metamorphosis
mission
entertainment
persuasion
rhetoric
hybridization media
Źródło:
Res Rhetorica; 2015, 2, 3; 16-29
2392-3113
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł porusza problematykę programów telewizyjnych, których fabuła oparta jest na motywie szybkiej, radykalnej i widowiskowej przemiany bohatera. Wpisuje się on w nurt badań nad retoryką medialną, z perspektywy rhetorical criticism. Celem tekstu jest ustalenie funkcji społecznych jakie pełnią analizowane programy, poznanie metod jakimi oddziałują na publiczność oraz przewidzenie możliwych konsekwencji tego oddziaływania. Praca ma na celu pokazanie, jak samo medium (stacja telewizyjna/twórcy programu) wpływa na naturę przekazu. Tekst opiera się na wynikach badania zrealizowanego metodą jakościowej analizy treści trzech programów telewizyjnych: Kuchenne Rewolucje, Nasz Nowy Dom oraz Fat Killers. Zabójcy tłuszczu.

The subject of the dissertation are television programs with a plot based on a quick, radical and spectacular transformation of the main character. The article fi ts into the current research on media rhetoric from the perspective of rhetorical criticism. The analysis aims to determine social functions of this genre, to recognize its infl uence on the audience, and to foresee its possible consequences. The work aims to show how the same medium (TV station / producer) affects the nature of the transferred message. The work was based on research carried out with the use of a content qualitative analysis of three television programs: Kuchenne Rewolucje, Nasz Nowy Dom and Fat Killers. Zabójcy tłuszczu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies