Głosu kobietom! – środki przekonywania polskich sufrażystek w publicystyce „Steru” (1907) Votes for Women! - How Polish Suffragists Persuaded to the Right to Vote for Women in “Ster” Magazine (1907)
Niniejszy artykuł ma na celu zbadanie strategii retorycznej przyjętej przez polskie sufrażystki w feministycznym czasopiśmie „Ster” z 1907 roku. Środki przekonywania podzielono zgodnie z teorią Arystotelesa na trzy grupy: lógos, pathos i èthos. Analiza poszczególnych elementów i relacji między nimi pozwala wysnuć wniosek, że polskie sufrażystki starały się zracjonalizować kampanię o prawa wyborcze i uczynić ją jak najbardziej merytoryczną.
The main aim of the article is to examine the rhetorical strategy chosen by Polish suffragists in a feminist magazine “Ster” in 1907. The modes of persuasion used in the article are divided according to Aristotle's theory into lógos, pathos and èthos. The main conclusion of the analysis is that Polish suffragists chose the intellectual model of their campaign, based particularly on substantive argumentation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00