The essay begins by asserting that fi ction is persuasion—subtle, indirect, undogmatic, nevertheless it has
designs on the reader and is a mode of communication. The example of Jane Austen gives particular illustrations of persuasion as a subject, including self-persuasion (in Emma); the easy persuasion of an unresisting subject (in Sense and Sensibility); and diffi cult and unwelcome persuasion (in Persuasion).
Esej rozpoczyna się od stwierdzenia, że fi kcja jest perswazją – subtelną, niebezpośrednią, niedogmatyczną, a mimo to mającą wpływ na czytelnika i będącą formą komunikacji. Twórczość Jane Austen przedstawia perswazję jako temat w trzech odsłonach: perswazję wewnętrzną (w Emmie); łatwą perswazję wobec podatnego odbiorcy (w Rozważnej i romantycznej); oraz perswazję trudną i niepożądaną (w Perswazji).
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00