Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jane Austen’s Persuasion

Tytuł:
Jane Austen’s Persuasion
Perswazja u Jane Austen
Autorzy:
Moseley, Merritt
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/954276.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Katedra Italianistyki. Polskie Towarzystwo Retoryczne
Tematy:
retoryka literatury pięknej
Austen
perswazja
przekonanie
opór
komunikacja
persuasion
conviction
resistance
communication
rhetoric of fiction
Źródło:
Res Rhetorica; 2016, 3, 2; 28-36
2392-3113
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The essay begins by asserting that fi ction is persuasion—subtle, indirect, undogmatic, nevertheless it has designs on the reader and is a mode of communication. The example of Jane Austen gives particular illustrations of persuasion as a subject, including self-persuasion (in Emma); the easy persuasion of an unresisting subject (in Sense and Sensibility); and diffi cult and unwelcome persuasion (in Persuasion).

Esej rozpoczyna się od stwierdzenia, że fi kcja jest perswazją – subtelną, niebezpośrednią, niedogmatyczną, a mimo to mającą wpływ na czytelnika i będącą formą komunikacji. Twórczość Jane Austen przedstawia perswazję jako temat w trzech odsłonach: perswazję wewnętrzną (w Emmie); łatwą perswazję wobec podatnego odbiorcy (w Rozważnej i romantycznej); oraz perswazję trudną i niepożądaną (w Perswazji).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies