Rhetoric for English Language Learners: Language Features of Five Latter-day Saint Devotional Talks Retoryka języków obcych: Cechy językowe pięciu rozważań w czasie nabożeństw Kościoła Jezusa Chrystusa Świętych w Dniach Ostatnich
Every year selected leaders of the Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (LDS) speak to large audiences for regular devotional meetings at Brigham Young University, a private religious college in Provo, Utah. This study investigates the possibility that a rhetorical analysis of devotional speakers could be an effective way to observe typical language features in English public speaking that would be especially helpful for advanced English-as-a-Second-Language (ESL) students in improving their comprehension and expression skills. Using published transcripts and cassette tape recordings of these Latter-day Saint discourses, the analysis includes lexical, figurative, syntactic, schematic, tonal, and semantic aspects of each devotional speech. The results suggest that such religious
discourses contain language details and rhetorical patterns in English that ESL students could learn to recognize, understand, and use persuasively.
Co roku wybrani liderzy Kościoła Jezusa Chrystusa Świętych w Dniach Ostatnich przemawiają do wielu uczestników zgromadzonych na regularnych nabożeństwach na Brigham Young University, prywatnej uczelni religijnej w Provo, w stanie Utah. W artykule przedstawiono hipotezę, iż retoryczna analiza mów głoszonych na nabożeństwach może być skutecznym sposobem poznania typowych cech językowych w angielskich wystąpieniach publicznych a jako taka może być pomocna zaawansowanym uczniom języka angielskiego jako drugiego języka (ESL) w rozwijaniu umiejętności rozumienia i mówienia. Na podstawie opublikowanych transkrypcji i nagrań nabożeństw, przeanalizowane zostały leksykalne, metaforyczne, składniowe, schematyczne, tonalne i semantyczne aspekty każdej mowy. Wyniki sugerują, że religijny dyskurs tego typu zawiera w sobie elementy i wzorce retoryczne typowe dla języka angielskiego, uczniowie mogliby uczyć się ich rozpoznawać, rozumieć i używać w praktyce perswazyjnej.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00