Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Specyfika listu handlowego jako przedmiotu badań lingwistyki tekstów specjalistycznych

Tytuł:
Specyfika listu handlowego jako przedmiotu badań lingwistyki tekstów specjalistycznych
Specific Character of a Commercial Letter as the Subject of Linguistic Research of Specialist Texts
Autorzy:
Szwed, Iwona
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/954033.pdf
Data publikacji:
2010-12-30
Wydawca:
Uniwersytet Opolski
Tematy:
commercial letter
communication in economic domain
linguistic research of specialist texts
Źródło:
Stylistyka; 2010, 19; 323-342
1230-2287
2545-1669
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article draws closer the notion of a commercial letter as a means o f specialist communication, while the starting point for consideration is a proposal o f presenting a degree of expertness of various texts on a scale beginning from the most common, as for instance a conversation (cf. Boniecka 2009:151), through the whole spectre o f genres of greater and greater degree o f professional competence up to for example strictly expert discussion of two engineers of the building industry on the subject o f specificity of steel constructions. The concept of the scale (cf. Kalverkamper 1990) allows maintaining fluency in attributing to texts greater and greater degree o f professional competence, thus it does not force fixed divisions between particular genres because of the level of their expertness. While performing the very charactei i sties of the commercial letters, a pragmatic dimension comes to the fore, finding more and more supporters in the contemporary linguistics o f the text, particularly taking into consideration its situational and functional aspect (cf. Ga jda 2009: 139). The final part of the article constitutes a short outline concerning the condition o f research over the commercial letter as the specialist text mainly in the German, as well as in the Polish linguistics of the text.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies