Tytuł pozycji:
ŚWIAT Z KATALOGU IKEA. WIZUALNE REPREZENTACJE RODZINY, DZIECIŃSTWA I PRZESTRZENI DOMOWEJ
Artykuł zawiera analizę dyskursu pokazującego model rodziny, pozycję dziecka oraz konstruowanie przestrzeni domowej w katalogach IKEA z lat 2011–2014. Ponadto podjęto próbę uchwycenia zmian pojawiających się w kolejnych edycjach, dotyczących sposobu prezentowania kulturowych ról płciowych, wizji dzieciństwa, sposobów spędzania wolnego czasu, podziałów obowiązków, a także promowanych wartości. Analizie poddano wszystkie przedstawienia wizualne zawierające ludzi z pierwszej i trzeciej części katalogów ze wskazanych lat. Jak pokazują badania, katalog IKEA zdecydowanie wykracza w formie poza prostą broszurę reklamową dotyczącą aranżacji wnętrz. Przedstawiona jest tu pewna określona wizja rodziny, sposobu spędzania czasu, podziału obowiązków oraz promowane są określone wartości i ideologie, takie jak ekologia czy zaangażowany społecznie biznes.