Is trade liberalization a hazard to sustainable environment? : fresh insight from ASEAN countries Czy liberalizacja handlu stanowi zagrożenie dla zrównoważonego środowiska? : aktualne spojrzenie z krajów ASEAN
The importance of trade liberalization in altering country’s ecological condition is a very important topic these days; the current examination seeks to study the empirical association between environmental degradation and trade openness in a panel of ASEAN countries. In doing so, the study seeks to analyze the influence of trade liberalization in impacting carbon dioxide emanations in the countries of Malaysia, Indonesia, Singapore, Thailand and Philippine by utilizing advanced methods of panel Dynamic Ordinary Least Square (DOLS) and Fully Modified Ordinary Least Square (FMOLS). The results confirm that all the variables stationary features at the first differential series. Furthermore, the results of bootstrap cointegration, Pedroni, and Kao cointegration check that all the variables are cointegrated in the long term. Finally, the outcomes suggested that trade liberalization has a significant positive impact on carbon dioxide emission. The outcomes confirm that the more theenhance in the liberalization of trade cause the poor environmental condition. Therefore, the study recommends that the government need to enhance trade based on renewable and green technology. Also, the government can adopt a green transportation system such as hybrid vehicles for the logistics and shipping the good from one place to another place.
Znaczenie liberalizacji handlu w zmianie stanu ekologicznego kraju jest obecnie bardzo ważnym tematem. Artykuł ma na celu zbadanie empirycznego związku między degradacją środowiska a otwartością handlu w grupie krajów ASEAN. Badanie ma na celu przeanalizowanie wpływu liberalizacji handlu na oddziaływanie emisji dwutlenku węgla w Malezji, Indonezji, Singapurze, Tajlandii i Filipinach dzięki wykorzystaniu zaawansowanych metod Dynamic Ordinary Least Square (DOLS) i Fully Modified Ordinary Least Square (FMOLS). Wyniki potwierdzają, że wszystkie zmienne są usytułowane w pierwszej serii różnicowej. Ponadto wyniki kointegracji bootstrap, kointegracji Pedroniego i Kao sprawdzają, czy wszystkie zmienne są zintegrowane w dłuższej perspektywie. Wreszcie wyniki sugerują, że liberalizacja handlu ma znaczny wpływ na emisję dwutlenku węgla. Wyniki potwierdzają, że im większa jest liberalizacja handlu, tym gorszy jest stan środowiska. Dlatego w badaniu zaleca się, aby rząd wzmocnił handel oparty na odnawialnych i zielonych technologiach. Ponadto rząd może przyjąć ekologiczny system transportowy, taki jak pojazdy hybrydowe dla logistyki i wysyłki towaru między różnymi destynacjami.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00