W artykule przedstawiono wykorzystanie oceny ryzyka
do zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej. W pierwszej
części zaprezentowano uwarunkowania prawne oraz doświadczenia zagraniczne,
które były przesłankami do opracowania metody oceny ryzyka
na elementach liniowych i punktowych podstawowej sieci dróg miejskich
w Warszawie. W drugiej części przedstawiono przyjęte założenia, opis
obiektów analizy, okres analizy, specyfikację głównych problemów oraz
wybrane miary ryzyka społecznego i indywidualnego. W trzeciej części
opisano sposób przygotowania danych o sieci drogowej (podział na odcinki
jednorodne, wybór skrzyżowań, przejścia dla pieszych) oraz natężeniu
i bezpieczeństwie ruchu drogowego, które są niezbędne do wykonywania
niniejszej metody oceny ryzyka. Dwie kolejne części obejmują procedurę
przeprowadzenia klasyfikacji ulic i skrzyżowań ze względu na ryzyko
społeczne i indywidualne. Ostatnia część artykułu zawiera opis procedury,
której celem jest identyfikacja i ranking najbardziej niebezpiecznych odcinków,
skrzyżowań i przejść dla pieszych na sieci ulic w Warszawie.
The paper presents application of risk management methods
in the road infrastructure safety management in cities. The
first part outlines the legal conditions and international experience,
which were premises for the development of risk assessment
methods on the elements of linear and point infrastructure on the
basic urban road network in Warsaw. The second part presents
adopted assumptions, description of the objects of analysis, period
of analysis, specification of the main problems and selected measures
of collective and personal risk. The third section describes
the methods of data preparation on road network (division into homogeneous sections, selection of intersections, pedestrian crossings)
volume and traffic safety, which are necessary for the implementation
of this risk assessment method. Two following parts
include a procedure to carry out the classification of roads and
intersections due to collective and individual risk. The last part of
the paper describes the procedures to identify and rank the most
dangerous sections, intersections and pedestrian crossings on the
road network in Warsaw.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00