Modelowe ujęcie strategii marketingowej przedsiębiorstw organizujących usługi przewozowe na rynku transportu miejskiego w Polsce The model approach to the marketing strategy of entities organizing transport services on the market of public transport in Poland
Przedsiębiorstwa organizujące usługi przewozowe na rynku
transportu miejskiego, działając w warunkach malejącego popytu na
usługi przy jednocześnie rosnącej konkurencji ze strony motoryzacji indywidualnej,
muszą podejmować skuteczną walkę o klienta. Przemyślane
działania, sformalizowane w strategii marketingowej, stanowią warunek
nie tylko wystarczający, ale wręcz konieczny dla prawidłowego rozwoju
przedsiębiorstw organizujących usługi przewozowe na rynku transportu
miejskiego. Strategia marketingowa wpływa stymulująco na rozwój
i wzrost przedsiębiorstwa, gdy obejmuje aktywne i spójne działania marketingowe,
pozwalające w optymalny sposób wykorzystać silne strony
przedsiębiorstwa oraz szanse występujące w jego otoczeniu. W artykule,
w oparciu o wyniki badań własnych, dotyczących wykorzystywania strategii
marketingowych w transporcie miejskim, zaprezentowano modelowe
ujęcie strategii marketingowej przedsiębiorstw organizujących usługi
przewozowe na tym rynku. Modelowe ujęcie powinno objąć potencjalne
cele działalności stanowiące podstawę strategii oraz jej treść w postaci
opisu rynku docelowego, sposobu działania oraz instrumentów marketingowych
wykorzystywanych w procesie jego kształtowania. W zaproponowanym,
modelowym ujęciu wskazano na potencjalne działania, jakie
przedsiębiorstwa transportu miejskiego mogą podjąć, realizując strategię
marketingową. Przedstawiony model nie wskazuje jedynych, właściwych
rozwiązań, natomiast może stanowić pomoc w procesie formułowania
strategii marketingowej dla przedsiębiorstw organizujących usługi przewozowe
na rynku transportu miejskiego.
The entities organising transport services on the market
of public transport, operating in the conditions both of declining
demand for public transport services and increasing competition
of individual transport, need to take effective actions to attract
new customers and retain existing ones. Deliberately planned actions
formalised in a marketing strategy, are not only sufficient but also necessary condition for the proper development of the entities
organising transport services on the market of public transport.
The marketing strategy stimulates the development and growth
of the company, when it includes active and coherent marketing
efforts, enabling in the optimal way to use the strengths of the
company and the opportunities occurring in the environment. In
the article, on the basis of the results of own research, on the use
of marketing strategies in urban transport, the model approach
to the marketing strategy of entities organising transport services
on the market of public transport has been presented. The model
approach includes the potential objectives of the action, as the
base of marketing strategy, and its content defining target market,
proceedings and marketing instruments. The suggested model approach
indicates the potential actions that can be undertaken by
organisators of public transport implementing marketing strategy.
The model approach does not indicate the only proper solutions,
however it may be useful in the formulation of marketing strategy
for the entities organising transport services on the market of
public transport.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00