Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Charakterystyka jednorazowych wydatków mieszkańców Lublina na owoce, warzywa i ich przetwory w okresie zimowo-wiosennym

Tytuł:
Charakterystyka jednorazowych wydatków mieszkańców Lublina na owoce, warzywa i ich przetwory w okresie zimowo-wiosennym
Characteristic of single expenditures of lublin’s citizens on fruits, vegetables and their products during winter and spring
Autorzy:
Czernyszewicz, E.
Kicinski, K.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/952628.pdf
Data publikacji:
2010
Wydawca:
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
Źródło:
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2010, 12, 4
1508-3535
2450-7296
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Analizowano poziom, zróżnicowanie i strukturę jednorazowych wydatków mieszkańców Lublina na owoce, warzywa i ich przetwory. Podstawą analizy były dane z paragonów fiskalnych uzyskane w wybranych punktach sprzedaży detalicznej w Lublinie, w okresie od listopada 2006 do kwietnia 2007 r. Stwierdzono istotne zróżnicowanie jednorazowych wydatków na owoce, warzywa i ich przetwory w poszczególnych miesiącach i dniach tygodnia. Z owoców najczęściej kupowano jabłka, a z warzyw: ziemniaki, marchew, cebulę oraz pomidory. Z przetworów owocowych najwięcej wydawano na soki, a przetworów warzywnych na warzywa kiszone oraz mrożonki. Wyniki badań mogą pomóc sprzedawcom w doborze asortymentu, zgodnego z potrzebami klientów w zakresie ilości oraz gatunków i grup owoców, warzyw i ich przetworów.

In this paper there were analyzed level, diversity and structure of fruit, vegetable and their products single expenditures by Lublin's citizens. The basis of the analyze were data from fiscal tickets obtained in selected Lublin.s greengroceries from November 2006 to April 2007. Very high diversity of fruit, vegetables and their product single expenditures in each months and days during week was identified. Consumers the most often buy apples and potatoes, carrots, onions and tomatoes. From fruits products the highest level of expenditures were on fruit juices and from vegetables pickled and frozen ones. This research could help sellers in selection of assortment which fulfils consumer.s needs in the sphere of numbers and species and groups of fruit, vegetables and their products.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies