Tytuł pozycji:
Rynek ziemniaków jadalnych w Polsce – stan obecny i perspektywy rozwoju
- Tytuł:
-
Rynek ziemniaków jadalnych w Polsce – stan obecny i perspektywy rozwoju
Table potatoes market in Poland – current state and perspectives
- Autorzy:
-
Nowacki, W.
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/952504.pdf
- Data publikacji:
-
2016
- Wydawca:
-
The Polish Association of Agricultural and Agribusiness Economists
- Źródło:
-
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu; 2016, 18, 1
1508-3535
2450-7296
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono stan aktualny oraz zachodzące w ostatnich latach zmiany na rynku ziemniaków
jadalnych w Polsce. Określono skalę krajowej produkcji ziemniaków jadalnych z uwzględnieniem
ziemniaków wczesnych oraz zbioru jesiennego przeznaczonego do konfekcjonowania. Przeanalizowano
krajową ofertę handlową ziemniaków jadalnych w zależności od miejsca sprzedaży oraz najpopularniejsze
uprawiane w kraju odmiany ziemniaków. Dokonano bilansu eksportu i importu ziemniaków jadalnych oraz
jego przetworów. Przedstawiono analizę kosztów produkcji ziemniaków jadalnych i do przetwórstwa spożywczego.
Analizie poddano poziom cen ziemniaków jadalnych w różnych kanałach dystrybucji. Wskazano
na pozytywne i negatywne strony zachodzących zmian oraz określono potrzebne kierunki działania.
The paper presents the current status and place in recent years, changes in the market for table potato in
Poland. Determined the scale of domestic production of table potato including early potato harvest and autumn
to be packaging. Analyzed national trade offer potatoes depending on the point of sale, and the most popular
cultivated in the country potato. They made the balance of exports and imports of table potato and processing
products. An analysis of the cost of production of table potato and food processing. We analyzed the level of
prices of potatoes in various distribution channels. They pointed to the positive and negative aspects of the
changes needed and identified courses of action.