The article presents the problem of excessive wear of curved switch rails in ordinary railway turnouts, which is characterized by spallings and the decrement of material on a certain length of the switch rail near the tip. The problem is important,
as such wear arises in turnouts on railway lines after several months of exploitation following modernization. The probable
reasons behind the excessive wear of switch rails in railway turnouts are indicated on the basis of laboratory tests performed
in accordance with PN-EN 13674-1:2011 and PN-EN 13674-2+A1:2010, as well as on the basis of simulations and analyses
carried out by the fi nite element method (FEM).
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00