Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Psychologically based, anti-prejudice educational intervention – project

Tytuł:
Psychologically based, anti-prejudice educational intervention – project
Autorzy:
Popiołek, Katarzyna
Wójcik, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/951978.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
stereotypes
prejudice
categorization
identity
ingroup
outgroup
Źródło:
Polish Psychological Bulletin; 2012, 43, 4; 223-232
0079-2993
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The presented study explores the possibility of creating and implementing educational program which would reduce intergroup bias in realistic high school setting. The project was based on the assumption that there is the need of easily applicable, anti-prejudice intervention, which would be appropriate to introduce into foreign language course books, would be universal in terms of changing negative attitudes and would meet all methodological requirements of language lessons. Crossed categorization and the common ingroup identity model were used as theoretical basis for 30 English lesson scenarios on B2 level (upper-intermediate). It was shown that after the intervention there was a signifi cant change in the students’ attitude toward the outgroup and the outgroup members. The implications of these fi ndings are discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies