In a typical experiment on the misinformation effect, subjects fi rst watch some event, afterwards read a description
of it which in the experimental group includes some incorrect details, and answer questions relating to the original event.
Typically, subjects in the misled experimental group report more false details than those from the control group.
The main purpose of the presented study was to compare two methods of reducing the misinformation effect, namely –
warning against misinformation and reinforced self-affi rmation. The reinforced self-affi rmation consists of two elements:
the participants recall their greatest achievements of life, and are being given a positive feedback about their performance
in a memory task. The obtained results showed that the reinforced self-affi rmation was more effective than warning, although the latter also caused a significant reduction of the vulnerability to misinformation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00