Akty emotywno-oceniające w dyskursie internetowym – na przykładzie komentarzy w serwisie Allegro Emotive-Evaluative Acts in the Online Discourse – on the Example of Comments on Allegro
This paper investigates comments left by users of Allegro – an on-line auction website. With the use of pragmalinguistics, author treats the e-commerce site comments as emotive-evaluative act directed towards both specific and potential contractors. It’s also an act used by the user to build websites’ participant image. Among positive acts we can distinguish acts of praising, which praise the way of closing the deal, product’s quality, contractor or the message itself. The second group consists of courtesy acts or polite sentences used In the acts of praising. Neutral comments are dominated by complaints. Their content has usually negative tone, however the addressees tend to ease them with means of such words as “unfortunately” or other words reflecting how sorry they are. The list of negative comments is dominated by acts of warning and advice. Users who initiate communication usually use censorious tone which causes asymmetry in relations between them and the addressee. The study shows that users willingly use their own words to rate the service and in addition to graphic scale and template offered by the website they describe their emotions.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00