Cel pracy:
Scharakteryzowanie uzasadniania i argumentacji jako przedmiotów badań naukowych. Reprezentowanie zastosowania technologii uzasadnienia i argumentacji w dyskusjach on-line na podstawie wybranych przykładów.
Materiał i metody:
Przeprowadzono analizę i uogólnienie źródeł naukowych i dokumentów. Przeanalizowano praktykę stosowania uzasadnienia i argumentacji w dyskusjach on-line. Pierwsza dyskusja to internetowy dialog między filozofem a ekonomistą. Filozof obala stereotypową pozycję swojego przeciwnika polegającą na negowaniu znaczenia nauk humanistycznych dla społeczeństwa i dążeniu do zniesienia finansowania wszystkich badań humanitarnych. Drugi przykład dotyczy wyboru argumentów do obalenia mitologicznego światopoglądu utworzonego za pomocą rosyjskiej propagandy informacyjnej dotyczącej wojny rosyjsko-ukraińskiej.
Wyniki:
-
Wnioski:
W dobie społeczeństwa informacyjnego, gdy agresja informacyjna narasta i zamienia się w wojnę informacyjną, niezbędna jest umiejętność racjonalizacji i argumentowania własnej pozycji, a także demaskowania fałszywych oświadczeń. Ta umiejętność jest szczególnie ważna w przeciwdziałaniu mitologizacji społeczeństwa i rozpowszechnianiu stereotypów.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00